Alternatif ulaşım sistemleri içerisindeki modern projelerden biri olan havaray sistemini iki yıl önce yatırım programına alan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kaynağını bulursa 7 güzergahta toplam 42 kilometre uzunluğundaki havaray projesini devreye sokacak.
Star gazetesinden Şenol Baştakar'ın haberine göre, hav
Kumlama kumu aray projesi 2000’li yılların başında kamuoyunun gündemine gelmiş ve tartışılmıştı. O tarihlerde havaray sistemi Beşiktaş-Etiler-Boğaziçi Üniversitesi güzergahı için önerilmişti. Daha sonra aynı sistemin Bakırköy sahili ile İncirli arasında yapılması gündeme gelmişti.
MALİYETİ YÜKSEK KAPASİTESİ DÜŞÜK
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yatırım programına alınmasına rağmen bugüne kadar hayata geçirilemeyen havaray sistemi metrobüsle kıyaslandığında hem maliyeti yüksek hem de yolcu taşıma kapasitesi düşük. Dünyada havarayların büyük çoğunluğunun günde ortalama 40 ila 50 bin yolcu taşıyabilen sistem olduğunu belirten yetkililer, dünya standartlarında havaray sistemlerinin ana omurga hatları arasında entegrasyonu sağlayan sistemler olduğu belirtiliyor.
ŞEHRİN ANA OMURGASI METRO
Bir şehrin raylı sistem ana omurgasının metro olduğunu hatırlatan yetkililer, metrobüsün saatte 40 bin yolcu taşıdığını, havaray sisteminin ise bu oranın çok altında 1saatte 15 bin yolcu taşıyabildiğini belirtiyorlar. Sadece havaray çalışsaydı metrobüsün 1 günde taşıdığı 500 bin yolcuyu havaray 3 günde taşıyabilirdi. Tokyo, Londra, New York, Paris’te havaraylar 10 ila 15 arasında değişiyor. Bu da ana omurganın havaray olmadığının bir göstergesi.
Kategori : GÜNCEL