Önceki nesle göre daha dinamik bir hayat süren gençler, anne ve babalarına kıyasla 6 kat daha fazla iş değiştiriyor.
Dünyanın en önemli insan kaynakları şirketlerinden Monster'ın yaptığı bir araştırma, gençlerin sürekli kariyer peşinde koştuğunu ortaya koyuyor. Zaman'ın haberine göre, araştırmaya göre eski nesil, girdiği bir işte ortalama 20-25 yıl çalışıyordu. Genç nesil ise artık yaklaşık 4 yılda bir iş değiştiriyor. yerel seo çalışması Araştırmayı İstanbul'da büyük ölçekli şirketlerin insan kaynakları müdürlerine yaptığı sunumda açıklayan Monster'ın bilgi yönetiminden sorumlu Başkan Yardımcısı ve Finding Keepers kitabının yazarı Dr. Jesse Harriot, "Artık 'Y jenerasyonu' (1981 sonrasında doğan kuşak) ile karşı karşıyayız. Şu an Batı ülkelerinde daha iyi hissedilen bu genç nesil, şirketleri yeniden yapılanmaya itecek. Daha nezih, renkli çalışma ortamları ortaya çıkacak." dedi.
Harriot, 1955'te 25 yıl olan ortalama çalışma süresinin günümüzde 4 yıla inmesinde, Google, Facebook ve YouTube gibi kısa sürede büyüyen ve personeli için rahat çalışma ortamları sunan şirketlerin etkili olduğunu ifade etti. Genç neslin Türkiye'de de kısa süre içerisinde etkisini göstereceğine dikkat çeken Jesse Harriot, özellikle mobilya, eğlence ve spor aletleri üreticileri için ciddi pazar oluşacağı müjdesini verdi. Monster Avrupa Gelişen Pazarlar Bölge Direktörü Güray Mert ise, "Artık gençler çalışmaktan heyecan duyacağı şirketlere ulaşmak istiyor. Çevresini de ona ulaşmak için kullanıyor. Teknoloji de gençlerin bu düşüncesine kolaylık sağlıyor." değerlendirmesini yaptı. Google, BBC, Shell, IBM, Intel, Philips, British Airways, Walt Disney, HSBC ve Le Monde'nin merkez yerleşkelerini tasarlayan uluslararası mimarlık, tasarım ve danışmanlık şirketi DEGW'nun önceki ay İstanbul Levent'te Türkiye ofisini açması da Türkiye'nin ergonomik çalışma ortamı potansiyelini ortaya koyuyor. Şirket önceki hafta bir toplantı düzenleyerek firmaların artık çalışanını kaçırmamak için en güzel ortamı sunması gerektiğini aktarmıştı.
Kategori : EKONOMİ