İtalyan otomobil üreticisi Alfa Romeo’nun lüks küçük sınıftaki temsilcisi Alfa Romeo MiTo’nun 1.4 litre 170 HP’lik Multiair TBi motorla donatılmış “Quadrifoglio” (Dört yapraklı yonca) versiyonu, 24 bin 950 Euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla ülkemizde satışa sunuldu.
İtalyan markanın “Dört yapraklı yonca” logosunu taşıyan efsane modellerinin en yenisi unvanına sahip Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde, sportif nitelikte zengin standart donanımı, daha çevik şasi yapısına, 6 ileri vitesli manuel şanzımanı ve dinamik süspansiyon sistemiyle farkını ortaya koyuyor.
Alfa Romeo’nun lüks küçük sınıftaki öncü temsilcisi MiTo’nun 170 HP’lik Multiair teknolojili motorla donatılan versiyonu, 24 bin 950 Euro’luk anahtar teslim satış fiyatıyla ülkemizde de satışa sunuldu. 0-100 km/s hızlanmasını 7 saniyede tamamlayan Alfa Romeo’nun efsanevi “Dört yapraklı yonca” yani Quadrifoglio simgesini taşıyan 17 vermont seo 0 HP’lik en yeni MiTo versiyonu, çeviklik, aktif güvenlik ve kullanım kolaylığı gibi özelliklerinin yanı sıra şimdiye kadar bu sınıfta bir otomobilde sunulmayan özelliklere sahip şasi yapısı ile farkını ortaya koruyor.
En sportif Alfa Romeo MiTo’yu kardeşlerinden ayıran en önemli görsel unsurların başında Alfa Romeo 8C modelinden alınan saten titanyum kaplı 17 inçlik jantlar , opak titanyum grisi ön ve arka far çerçeveleri, çift egzoz çıkışı, arka spoyler ve yeşil Quadrifoglio logoları yer alıyor.
170 HP’lik motoru sayesinde kg başına 6.7 HP ve litre başına 124 HP güç sunmayı başarabilen Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde, bir Alfa Romeo modelinde bugüne kadar sunulan en gelişmiş ve yüksek değeri sunmasıyla da ön plana çıkıyor. Fiat’ın yakıt tüketiminde ve emisyonlarda keskin düşüşlerle birlikte daha iyi bir performans elde edecek yüksek teknoloji ürünü motorları üretmeyi amaçlayan küçültme ilkesinin etkinliğini kanıtlayan Multiair motor teknolojisine sahip motoruyla donatılan Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde, 0-100 km/s hızlanmasını 7 saniyede gerçekleştiriyor.
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde’de sunulan dinamik süspansiyon sistemi, araca çeviklik ve araç hâkimiyeti bakımından daha da fazla üstünlük sergilemesine imkân vererek, modele sıra dışı bir kullanım kolaylığı ile eşi benzeri olmayan bir güvenlik özelliği katmaktadır. “Dinamik Süspansiyon” sistemi; elektronik olarak kontrol edilen dört amortisör, beş akselerometrik sensör, bir kontrol birimi ve diğer ayarlar ile araç üzerindeki başka elektronik sistemler için de kullanılan, Alfa DNA’sı ile hazırlanmış bir arayüzden meydana gelir. Temel özelliği, otomobilin hareketi ve yol koşullarının yanı sıra sürüş tarzına da bağlı olarak kendini uyarlayan amortisörlerin tepkisini, aktif ve sürekli şekilde kontrol etmektir.
Dinamik Süspansiyon sistemi, etkili filtreleme sistemi sayesinde bozuk yol yüzeylerine karşı yolcuları daha iyi korur ve ortaya çıkan herhangi bir engeli (kasis veya çukur gibi) farkedip, süspansiyon davranışını buna göre uyarlayarak konforu ideal seviyeye çıkarır. Sistem aynı zamanda, dört amortisörün sönümleme dağılımında değişiklik yaparak daha iyi viraj alınmasını sağlar ve gelişmiş yanal dinamik kontrol sayesinde araç hâkimiyetini ve yol tutuşu geliştirir. Üstelik Dinamik Süspansiyon sistemi, hızlanma, frenleme ve vites değişimleri sırasında şasinin hareketini ayarlayarak ve “Araç Dinamik Kontrol”, direksiyon ve fren sistemlerini mükemmel şekilde bütünleştirerek, uzunlamasına dinamik kontrolü de temin eder.
Süspansiyon, Alfa DNA sisteminin üç farklı kontrol stratejisi ile mükemmel bir etkileşim gösterir. “Normal” modda, çeviklik daha yüksek bir konfor seviyesi ile birleştirilirken, “All Weather (Tüm hava koşulları için hazırlanan mod)’da ise güvenlik unsurları, “Araç Dinamikleri Kontrolü” denge sistemi, direksiyon ve süspansiyon arasındaki daimî etkileşim sonucunda daha da artırılır. Son olarak “Dinamik” ayarda Alfa Romeo MiTo, her türlü yola uygun, zemine yapışan tam bir spor otomobil hâline dönüşür.
Kategori : GÜNCEL