Türk Eğitim-Sen'in araştırmasına göre, eğitim çalışanları ''görevde yükselme ile ilgili sınav yapılmamasını'' ve ''farklı kurumlarda aynı işi yapanlardan ücretlerinin ve özlük haklarının farklı olmasını'' meslekte karşılaştıkları sorunlar olarak gördüklerini belirtti.
Türk Eğitim-Sen, Gazi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü ile birlikte ''Eğitim Çalışanlarının Sorunları'' konulu bir anket çalışması yaptı. İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Eskişehir, Samsun ve Erzurum'da 382 eğitim çalışanı üzerinde gerçekleştirilen anket, eğitim çalışanlarının profilini çıkarmak, sorunlarını belirlemek, çalışma koşullarını ortaya koymak amacıyla yapıldı.
Yüzde 79.3'ünü erkek, yüzde 20.7'sini kadınların oluşturduğu ankette, katılımcıların yüzde 50,3'ü hizmetli, yüzde 17'si memur, yüzde 13,2' arizona seo si veri hazırlayıcı, yüzde 7'si şef, yüzde 6,8'i teknisyen, yüzde 4.1'i şoför ve yüzde 1.6'sı ambar memuru ya da postacı olarak çalışıyor.
Ankete katılanların yüzde 51.7'si kirada otururken, yüzde 50.5'i 250-350 TL, yüzde 28.6'sı 351-400 TL, yüzde 15.8'i 401-500 TL, yüzde 2.6'sı 501-600 TL civarında kira ödediğini belirtti.
Yüzde 66.1'i 600-900 TL, yüzde 27.2'si 901-1250 TL, yüzde 2.9'u 1251-1600 TL, 1.9'u 1601-2000 TL ücret aldığını ifade etti.
Ankete katılanların yüzde 68.2'si eğitim çalışanlarının bulundukları derece ve kademe ile eğitim düzeylerinin uyumlu olduğunu, yüzde 80.6'sı normal mesai süresi olan 8 saat çalıştıklarını belirtti.
''HİZMET İÇİ EĞİTİME KATILMADIK''
Katılımcıların yüzde 70.5'i çalıştıkları kurumdaki personel sayısının yetersiz olduğunu belirtirken, yüzde 42.7'si görev tanımı dışındaki işlerde çalıştığını, yüzde 48.8'i çalışma ortamından memnun olmadığını ifade etti.
Eğitim çalışanlarının yüzde 38.4'ü yıllık izinlerini memlekette geçirdiğini, yüzde 31.8'i ise tatil yapmadığını kaydetti.
Yüzde 74.5'inin hiçbir hizmet içi eğitim seminerine katılmadığını belirttiği ankette, eğitim çalışanların çoğunluğu hizmet içi eğitimin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından verilmesi gerektiğini kaydetti.
''Meslekte karşılaştıkları en önemli sorunları'' da değerlendiren eğitim çalışanlarının yüzde 21.8'i en önemli sorun olarak görevde yükselmelerle ilgili sınav yapılmamasını görürken, yüzde 21.3'ü farklı kurumlarda aynı işi yapanlardan ücretlerinin ve özlük haklarının farklılığını, yüzde 21'i ücret ve özlük hakları sorunlarını, yüzde 15.1'i eğitim-öğretim ödeneğinden faydalanamamayı sorun olarak gördüğünü ifade etti.
"BAKANLIK EĞİTİM ÇALIŞANLARINA SAHİP ÇIKMALI"
Anket sonuçlarını değerlendiren, Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, eğitim çalışanlarının gerek maddi ve özlük, gerekse sosyal ve mesleki olarak bulundukları durumdan memnun olmadıklarını belirtti.
Koncuk, şunları söyledi:
''Eğitim çalışanları arasında huzursuzluk, mutsuzluk olduğu anket sonuçlarından net olarak görülebilmektedir. Eğitim çalışanları görev tanımları dışında çalıştırılmakta, maddi sorunları dolayısıyla tatile bile gidememekte, çalışma ortamlarından memnun olmadığını belirtmektedir. Durum böyle olunca eğitimin görünmeyen kahramanları kendilerini yalnız ve çaresiz hissetmektedir.
Milli Eğitim Bakanlığı'nın eğitim çalışanlarına sahip çıkması gerekir. Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, bütün eğitim çalışanlarını kucaklamalı, onların sorunlarına kendi sorunu gibi yaklaşmalıdır. Aksi takdirde mutsuz, huzursuz insanlarla eğitimin temel sorunlarını çözmeniz, eğitimi kaliteli hale getirmeniz, uluslararası arenada yarışabilmeniz mümkün değildir.''
Kategori : ÇALIŞMA HAYATI