Türkiye'de 16 yaş üstündeki 18,2 milyon kişi her hafta düzenli olarak internet kullanırken, kullanıcılar her hafta ortalama 10 saatini online olarak geçiriyor. İnternet kullanıcılarının yüzde 35’i ise internet olmadan yaşamayacaklarını ifade ediyor.
Avrupa İnteraktif Reklamcılık Birliği (European Interactive Advertising Association/EIAA) toplantısı Microsoft Türkiye ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Toplantıda, telefonla görüşme ve online anket yöntemleri kullanılarak Avrupa çapında 23 bin 500 katılımcı ile gerçekleştirilen Mediascope Europe 2010 araştırmasının Türkiye sonuçları açıklandı.
İlk kez Avrupa genelinde 10 ülkede 2004 yılında düzenlenen Mediascope Europe araştırması, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya, Belçika, Hollanda, Danimarka, Norveç, İsveç, Polonya, Portekiz, Rusya, İsviçre ve Türkiye'de internetin yanı sıra radyo, T ersağ nedir V, mobil, dergi ve gazete gibi mecraların tüketimini ve tüketim alışkanlıklarındaki değişim trendlerini ele alıyor.
Araştırma, Türkiye'de 16 yaş üstündeki 18,2 milyon kişinin her hafta düzenli olarak internet kullandığını ortaya koyuyor. Türkiye'de internet kullanıcıları her hafta 10 saatini online olarak geçirirken, yaklaşık her 4 kullanıcıdan 1'i için internet başında geçen süre 16 saati buluyor.
Online gazete okumaya haftada 4,4 saat ayıran kullanıcılar internette ortalama 4,2 saat de dergi okuyor.
Avrupa'da bireylerin internete erişim ortalaması yüzde 53 seviyesinde kalırken Türkiye'deki internet kullanıcılarının yüzde 35'i ''internet olmadan yaşayamayacaklarını'' ifade ediyor.
En çok kullanılan web uygulamaları sıralamasında eposta kullanımı yüzde 57 ile ilk sırada yer alırken, film, TV ve video izlemek yüzde 39 ile ikinci sırada geliyor. Sanal topluluk siteleri üzerinden iletişim kurmak yüzde 38, ürün ve hizmet karşılaştırma veya inceleme sitelerini izlemek yüzde 34 oranları ile dikkati çekiyor.
Türkiye'de internet kullanıcılarının yüzde 80'i bu uygulamalardan en az birini kullanmamayı hayal edemeyeceğini söylerken yüzde 54'ü e-postasız bir yaşamın mümkün olamayacağını vurguluyor.
Genişbant internet kullanıcılarının toplam kullanıcı içindeki payı yüzde 64'ü bulurken, bu kesimin yüzde 57'si iletişimini kablosuz ağlar üzerinden sağlıyor. Avrupa'daki genişbant kullanımında kablosuz internet kullanımının oranı ise yüzde 52 düzeyinde seyrediyor.
YÜZDE 53, ARKADAŞLARIYLA TEMASTA KALMAK İÇİN KULLANIYOR
Kullanıcıların yüzde 53'ü interneti arkadaşları ve yakınlarıyla temasta kalmak için kullandıklarını açıklarken, yüzde 44'ü finansal ihtiyaçlarını internetle daha iyi yönetebileceklerini, yüzde 41'i ürün ve hizmet seçiminde interneti kullandıklarını ve yüzde 38'i de çevre ile ilgili konuları web üzerinden takip ettiklerini belirtiyor.
Araştırmaya göre internet kullanıcılarının yüzde 49'u haber, yüzde 37'si emlak, yüzde 34'ü banka ve finans, yüzde 32'si fiyat karşılaştırması, yüzde 32'si kişisel bakım ve yüzde 31'i ise giyim ve moda sitelerini daha çok takip ediyor.
YÜZDE 91, ONLINE ALIŞVERİŞ YAPIYOR
Ürün ve hizmetleri incelemek için internete başvuranların yüzde 47'si fiyat karşılaştırma sitelerinin önemli bir bilgi kaynağı olduğu kanısında olduğunu belirtirken, ankete katılanların yüzde 66'sı internette araştırma yaptıktan sonra satın alma kararını değiştirebiliyor. Bu davranış biçiminin Avrupa ortalaması yüzde 55 düzeyinde kalıyor.
Türkiye'deki internet kullanıcılarının yüzde 91'i online alışveriş yaparken, 6 ayda ortalama 15 ürüne para harcayan tüketiciler bu ürünler için toplam 623 avro harcıyor.
Araştırma Türkiye'de internet kullanıcılarının online ortamdaki satın alma kararlarını yüzde 52 ile online seyahat bileti, yüzde 49 ile elektrikli cihazlar, yüzde 43 ile giyim eşyası, yüzde 36 ile müzik indirmek ve yine yüzde 36 ile kitap satın almak için kullandığını gösteriyor.
Kategori : BİLİM - TEKNOLOJİ