Microsoft'un öncülüğünde gerçekleştirilen Mediascope 2010 araştırmasına göre Türkiye'de kullanıcıların yüzde 60'ı internete her gün bağlanıyor ve haftada 10 saatini sanal ortamda geçiriyor. Bu oran Avrupa'da yüzde 53 seviyesinde.
Genç ve dinamik nüfusuyla Türkiye, teknolojiye en hızlı ayak uyduran ülkelerden biri. Cep telefonu sahipliğinde başa güreşen Türk toplumu, internet kullanımında da Avrupa'yı
Silis kumu solladı. Zaman'ın hbaerine göre, Microsoft ile Avrupa İnteraktif Reklamcılık Birliği'nin (EIAA) ortak yaptığı 'Mediascope 2010' araştırmasına göre Türkiye'de internet kullanıcılarının yüzde 60'ı, her gün web'de dolaşıyor. Bu konuda Avrupa ortalaması yüzde 53'lerde.
Araştırma sonuçlarını, dün Microsoft Türkiye ofisinde bir basın toplantısı düzenleyen EIAA Başkanı Alison Fennah açıkladı. Fennah'ın verdiği bilgiye göre Türkiye nüfusunun üçte biri internet kullanıyor. Haftalık ortalama kullanım süresi ise 10 saat civarında. 'Yoğun kullanıcılar' olarak adlandırılan yüzde 24'lük kesim ise haftada ortalama 16 saatini internete ayırıyor. Türk halkı gazete ve dergi okumaya ayırdığı (haftada ortalama 4,4 saat) süreden çok daha fazlasını internet başında geçiriyor.
Türkler, interneti en çok e-posta okumak (yüzde 57), sohbet etmek (yüzde 55), film, TV ya da video klip izlemek (yüzde 39), sosyal paylaşım sitelerinde zaman geçirmek, (yüzde 38), yorum okumak, (yüzdü 35) ve film, TV programı ya da video klip indirmek (yüzde 34) amacıyla kullanıyor. Bu bulgu, internetin hem popüler bir eğlence hem de etkin bir iletişim aracı olarak kullanıldığını gösteriyor. İnternet tutkunlarının yüzde 80'i, en az bir internet aktivitesini hayatları için vazgeçilmez görüyor.
Kullanıcıların yüzde 53'ü interneti aile ve arkadaşlarla temas için kullanırken, yüzde 44'ü finansal işlemlerini web'den gerçekleştirdiğini söylüyor. Araştırmaya göre geniş bant internet abonelerinin yüzde 57'si kablosuz modem sahibi. Avrupa ortalaması ise yüzde 52.
Kategori : BİLİM - TEKNOLOJİ