Pırlanta denince ilk akla gelen isimlerdendir DeBeers. Reklamlarında kullandığ tokai çakmak ı "sonsuza kadar" sloganı ile kadınların gönlünde taht kurup erkeklerin ocağına incir ağacı diken firma, pırlantaya boyut atlatıp bu gözde taşı "hint kumaşı" statüsüne sokmaya hazırlanıyor.
Hali hazırda nadir taşlardan olan elmas ve pırlanta yakın gelecekte bulunması daha da zor hale gelecek. Dev üretici DeBeers'in madencilik operasyonlarını üretimi azaltmaya karar verdiğini açıklaması elmas ve pırlanta piyasasına bomba gibi düştü. Kıymetli taş endüstrisindeki diğer üreticilerin DeBeers'inkilerle boy ölçüşebilecek yeni madenler bulamadığını göz önüne alırsak elmas ve pırlantanın "altın çağı"nın yaklaştığını söylemek yanlış olmaz.
Kategori : GÜNCEL