1985 yılında projesi hazırlanıp çalışmalarına başlanan ve 2011'de bitecek olan Siirt-Eruh karayolunda çalışmalara hız verilirken, vatandaşlar 25 yıldır bitirilemeyen yolun 2011 yılında bitirilmesini istedi.
GAP Eylem Planı çerçevesinde Güneydoğu'da yapılan barajlar arasında Siirt sınırları içerisinde yapılan Ilısu, Alkumru-Pervari ve Kirazlık Barajları ile ilgili çalışmalar hızla sürerken, Ilısu Barajı su toplama alanına giren Siirt-Eruh karayolu için yapımı devam eden yeni yol çalışmalarına da hız verildi. Bugüne kadar 93 milyon TL'ye mal olan, 1985 yılı quanto costa un trapianto di capelli nda proje çalışmalarına başlanan ve yol çalışmaları farklı gerekçelerle erteletilip 2000 yılında yapımına başlanan 53 kilometrelik Siirt - Eruh karayolu
çalışmalarının GAP kapsamında 2011 yılında bitirilmesi planlanıyor.
25 yıldır 'bitti-bitecek' denilen yol nedeniyle tepki gösteren vatandaşlar, yolun bir an önce bitirilmesini istedi. Yola bir şehrin alt yapısını yeniden inşa edecek kadar para harcandığını savunan Nurettin Kilis, "Eruh yolu çalışmaları, 1985 yılında hazırlanan proje üzerinden yürütülmeye başlandı. 27 yıldır devam eden Eruh yolu çalışmaları bir türlü bitirilemedi. 25 yıl boyunca bir arpa boyu yol alamayan çalışmalar, son 2 yıldır hızlandı; ama bu yolun 2011 yılına kadar bitirileceğine inanmıyorum.
2011 yılına 7 ay kaldı ama halen yolun yarısı tamamlanmadı. Bu yola harcanan para ile 10 tane hastane veya 20 tane okul yapılabilirdi. Bu paraların hepsi vatandaşın cebinden çıktı. Siyasetçilerin, çalışmaları takip etmemesi sonucu bugüne kadar GAP internet sitesinden öğrendiğim kadarıyla 93 milyon TL harcandı. Gerçekten Siirt'in çıkmazdan çıkartılması planlanıyorsa yapılan yol çalışmalarının üzerinde durulmalıdır" dedi.
Eruh-Siirt arasında minibüsçülük yapan şoförler, en büyük çileyi kendilerinin çektiğini söylediler. Şoförlerden İbrahim Beştaş, "Eruh yolu, adeta kıvrım kıvrım olan Botan Çayı'na benziyor. Her dönüşün sonunda bir başka viraj ve bu virajlar bizim araçlarımızı mahvettiği gibi yolcularımızı da rahatsız ediyor. Bugüne kadar binlerce sefer yaptım, ben alıştım ama araçlarımız kusan yolculardan dolayı kokuyor adeta. Eskiden eşekler ile kervanların geçtiği yol, bugün vasıtaların geçtiği yoldur ve devlet bugüne kadar bu yolu değiştirmedi.
Yol bozuldukça yamalandı ama eşeğin geçtiği yol anlayışından kurtulamadık. Bir an önce yeni yolun bitirilip biz de bu çileli yoldan kurtulmak istiyoruz" şeklinde konuştu. Siirt-Eruh karayolunda, eski yoldan Eruh'a gidiş-geliş normal seyrinde 1 saat sürerken, yeni yolda yol yapım çalışmalarına rağmen 45 dakika sürüyor. Yol çalışmaların bitmesi durumunda Siirt- Eruh yolunun 30 dakikaya ineceği tahmin ediliyor.
Kategori : GÜNCEL